Masseter Toksini

Masseter Toksini

Masseter botoksu, masseter kasının yer aldığı yüzün alt kısmının inceltildiği estetik prosedürüdür.
Massetter botoksu, yüzün alt kısmındaki şekil bozukluklarının tedavisi hedef alınır. Yüzde erkeksi ve sert bir görünüme neden olan kare yüz şekli küçültülerek daha orantılı bir yüz şekli elde edilir. Masseter kasının fazla büyük olması sadece estetik açıdan değil, fiziksel olarak da kişiye rahatsızlık verebilir. Bu nedenle bu prosedür bazı durumlarda hem şekil hem de işlevsel olarak tedavi sunmak amacıyla da uygulanır.

Bazı kişisel alışkanlıklar, çene kaslarınıza (masseter) genişlemesine doğrudan etki edebilir. Aşırı sakız çiğneme, buz gibi sert maddeleri çiğneme veya sert et çiğneme, hepsi masseter kasının büyümesine yol açabilir. Stres nedeniyle gece diş sıkma yani bruksizm de çene kaslarınızın genişlemesine yol açabilir.

Botoksla çene küçültme nedir?

Botoks çene küçültme, boyutunu azaltmak için botulinum toksini (diğer bir deyişle botoks) çene kaslarına (masseter kası adı verilir) enjekte edilir. Bazı etnik gruplarda hastalar aşırı kare yüz özelliklerini geliştirme eğilimi gösterirler. Botoks non-invaziv bir şekilde yüz oranlarında iyileşme sağlamak için masseter kasının genel boyutunu azaltabilir.

Botoks enjeksiyonu ile çene küçültme ameliyatı arasındaki farklılıklar nelerdir?

Botoks ile çene küçültme, klinik ortamda yapılabilen nispeten acısız ameliyatsız bir prosedürüdür. Çene küçültme ameliyatı, yeniden şekillendirme için çene kemiğinde kesi veya tıraşlama yapılmasını içeren invaziv yani cerrahi bir prosedürdür.

Birinin diğerine göre avantajları / dezavantajları nelerdir?

Masseter botoksu ile çene küçültme, herhangi bir kesinti veya potansiyel komplikasyon olmadan bölgede doğal, ince bir gelişme sağlayabilir. Çene küçültme ameliyatı, TME bölgesi boyunca sansasyon sorunlarına, diş hekimliği sorunlarına ve ağrı potansiyeline neden olabilir. Botoks ile çene küçültme aslında TMJ rahatsızlığının tedavilerinden biridir.

Tedaviden sonra başlangıçta ya da sonraki günlerde herhangi bir ağrı yaşanır mı?

Botoks ile tedavi edilen hastalarda enjeksiyondan sonra ağrı olmaz.

Yemek yenildiğinde ağrı hissedilir mi? Tedaviden hemen sonra diyet kısıtlaması gerekir mi?

Başlangıç safhası 2-3 tedaviden oluşur, ne kadar sürer?

İlk tedaviden 2 ile 4 ay sonra hastalara ikinci bir tedavi uygulanmasını önerilir. Çoğu hastanın üçüncü bir tedaviye ihtiyacı yoktur, ancak, daha fazla düzeltme isteyen hastalar için bu yeniden yapılabilir.

Ne sıklıkla tekrarlanması gerekir?

Hastalara ilk tedavi uygulandıktan sonra çoğu hasta botoksla ilave tedaviye ihtiyaç duymaz. Daha fazla kontur isteyen hastaların, tipik olarak her 6 ayda bir tekrar enjeksiyon için gelmesi tavsiye edilir. Botoks kanın fiziksel kütlesini değiştirecek ve daha az belirgin hale gelecektir. Aktif diş ve deri enfeksiyonu olan hastalar masseter alanında da botokstan kaçınmalıdırlar.

Alanında uzman bir hekimin botoksu doğru şekilde enjekte etmesi çok önemlidir. Operasyonun kişiye özel olarak planlanması gerekir.