Vitiligo Tedavisi

Latince anlamı “vitelius” olan vitiligo, halk arasında alaca hastalığı olarak ta bilinmektedir. Ciltte oluşan süt beyaz renkli lekelerin neden olduğu bu deri hastalığı çok farklı yaşlarda gözlemlenmektedir.

Vitiligo Nedir?

Cildimize normal rengini veren pigmentlerin düzenli üretimini sağlayan melanosit isimli hücrelerin hasar görmesine bağlı olarak pigment üretiminde ciddi derece bir düşüş meydana gelir. Bu durumun sonucunda ise vücudumuzda farklı boyutlarda beyaz lekeler meydan gelir. İşte vücutta oluşan bu duruma vitiligo ismi verilmektedir.

Vitiligo Belirtileri Nelerdir?

Cildin güneş ışınları teması sonucunda genellikle ortaya çıkan bu rahatsızlık, deriden aniden ve hızlıca bir noktanın beyazlaması ile kendini göstermektedir. El, ayak, kol, yüz ve dudaklar dışında genital bölgede de gözlemlenebilmektedir.

Koyu ten rengine sahip olan kişilerde bu rahatsızlık çok daha kolay bir şekilde fark edilirken, açık ten rengine sahip olan kişilerde rahatsızlığın tespit edilmesi daha zor gerçekleşiyor. Açık tenli kişilerde genellikle yazın bronzlaşma sonrası ortaya çıkmaktadır.

Genellikle genetik faktörlere bağlı olarak gelişen bu rahatsızlık, stres, ateşli hastalıklar, güneş yanıkları ve ağır travmalar sonrası da gözlemlenmektedir.

Tıp ve bilim dünyasının ilerlemesi ile bu rahatsızlık için günümüzde bir çok tedavi yöntemi mümkündür. Vitiligo her yaş grubunda gözlemlenebilen bir rahatsızlık olmakla birlikte kadın ve erkeklerde eşit dağılımda görülmektedir. Bu durumun neticesinde cinsiyet hastalık riskini azaltan veya arttıran bir faktör değildir.

Hastaların yüzde 30’luk diliminde genetik faktörlere bağlı olarak geçmişte ailelerinde bu rahatsızlığa rastlanmaktadır. Aynı zamanda genellikle 20 yada daha küçük yaşlarda gözlenmektedir.

Vitiligo hastalığı önceden tahmin edilerek önlem alınabilecek hastalıklar arasında bulunmamaktadır. Vitiligo vücudun işleyişine rahatsızlık vermeyen ve ölümcül olmayan bir hastalık olmamasına rağmen psikolojik olarak hastaların duygusal etkilenmelerine sebep olan bir rahatsızlıktır. Fiziksel görünümü ciddi düzeyde etkileyen bu rahatsızlık psikolojik problemlerin başlamasını tetikliyor.

Vitiligo tedavisinde beyaz lekeleri tekrar eski rengine dönüştürebilecek yöntemler kullanılıyor.

Elif Dinçarslan Polikliniği’nde kullanılan yöntemlerde, hastaların kişisel durumu ve tedaviye verdikleri öneme göre yüksek başarılar elde edilmesi mümkün olabilir.

Vitiligo sıkıntısı yaşıyorsanız ya da yakınınız varsa lütfen bizimle iletişime geçin. Formu doldurarak ayrıntılı bilgi alabilir veya hemen 02324001001 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.